Eye paaaaaa - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Leonie Rijcke - WaarBenJij.nu Eye paaaaaa - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Leonie Rijcke - WaarBenJij.nu

Eye paaaaaa

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 September 2013 | Ghana, Kumasi

Lieve allemaal,

Yes she's alive!!! Sorry dat het zo lang heeft moeten duren. Een inbox vol bezorgde mailtjes of ik nog wel leef en of ik nog een teken van leven kan geven. Oke dat is overdreven.... Maar het werd wel tijd dat ik wat van mij laat horen!
Ghana, my second home. Wat is het fijn om weer terug te zijn. De ochtend na onze aankomst zijn we rond 4 uur opgestaan en vertrokken naar Kumasi. Faal... de wekker ging wel maar geen actie, gevolg: veel te laat vertrokken.
Zenuwachtig als kleine kindjes waren we toen we in de taxi zaten naar 'onze' kinderen. De taximan wist natuurlijk hoe hij moest rijden, dus na 4 keer verkeerd te zijn gegaan waren we eindelijk thuis. En het is gelukt, niemand wist dat we kwamen. Alle kinderen door het dolle heen en op ons af rennen. Net een film scene en ik de gelukkigste persoon op aarde!
Er is veel veranderd aan het huis en er zijn nog steeds veel veranderingen gaande. De muur om het terrein is sinds vandaag weer hervat en dankzij jullie steun heb ik een bijdrage kunnen leveren aan de maingate die als het goed is deze week nog wordt gebouwd.
Verder heb ik de kinderen nieuwe slippers gegeven, een voetbal, films en spiegels. Money goes fast maar iedereen is er super blij mee en er wordt veel gebruik van gemaakt. De spulen die ik van de mensen thuis heb meegekregen zijn ook met open armen ontvangen, creatieve tasjes zijn gemaakt. De zondagskerk is gevuld met kinderen die zonnebrillen dragen en in nieuwe kleding lopen, bedankt!
Ook zijn er al de nodige bezoekjes geweest aan het ziekenhuis, een meisje is uit d'r hoogslaper gevallen en d'r tandafdrukken waren te zien in d'r onderlip. Een ander meisje had een ernstige vorm van waterpokken, het zat zelfs in d'r oogleden en mond en een meisje die cholera heeft opgelopen. Het goede nieuws is dat ze allemaal weer beter zijn. Beetje jammer dat daddy te lang heeft gewacht met het vernieuwen van de ziektekosten verzekering, een duur geintje dus! Ook ik heb eraan mogen geloven, ik ben in Ghana verkouden geworden. Ghana is op dit moment 'koud', dus de nodige klappertandjes heb ik al gehoord.
Ik heb nog niet echt tripjes gemaakt omdat ik vooral op het weeshuis wil zijn. De tijd vliegt voorbij en nu de kinderen overdag nog thuis zijn is het vooral leuk om met de kinderen spelletjes te doen, te knutselen, praten of wat dan ook. Vorige week zijn Resi en ik wel 'stiekem' uit geweest. Als onze daddy erachter zou komen zou hij gek worden. Super leuk en vermakelijk om als enige obruni tussen allemaal obibinis te staan, die natuurlijk veel beter kunnen dansen ;)
Morgen staat er een weekendje Cape Coast gepland, heerlijk! Even naar de kust genieten van een heerlijke cocktail en het strand, als het weer het toe laat. Volgende week is Resi jarig, zijn nog aan het kijken hoe we het gaan vieren. En een aantal dagen naar Bushua staan gepland, ook aan de kust.
Kortom ik ben volop aan het genieten! Hoop dat alles goed gaat met jullie en bedankt voor de lieve berichtjes, blijf ik ook nog een beetje bij van alle spannende dingen in Nederland.

Liefss!!

  • 05 September 2013 - 16:18

    Myrthe:

    Fijn om een berichtje van je te lezen Lee! Geniet!! Veel liefs x

  • 05 September 2013 - 16:35

    Thu Hang:

    Hee lieverd! Zo leuk om te lezen dat je helemaal happy bent daar :) miss you! tot gauw xx

  • 05 September 2013 - 17:36

    Pien:

    Lieve Leonie, wat een mooi geweldig vrolijk bericht! Wat fijn dat het weer als thuis voelen voelde! Geniet maar lekker van elke dag! Hopelijk niet meer verkouden worden! Liefs, pien

  • 05 September 2013 - 18:49

    Beau:

    Leuk om te lezen Leonie!! Ook dat ze blij zijn met alle spulletjes die je ze geeft!!

  • 05 September 2013 - 20:02

    Annelies, Je Grote Nicht:

    Super gaaf dat je het daar zo naar je zin hebt! Positiviteit is welkom! Leuk berichtje ook! Genieten daar he! Trots op je!

  • 05 September 2013 - 20:23

    Maaike:

    Geniet!!!! XX

  • 05 September 2013 - 23:45

    Sylvia Blickman:

    Fijn dat ik je reisverslagen weer kan lezen! Geniet en leef ! Liefs je buurmeisje Sylvia

  • 05 September 2013 - 23:45

    Sylvia Blickman:

    Fijn dat ik je reisverslagen weer kan lezen! Geniet en leef ! Liefs je buurmeisje Sylvia

  • 06 September 2013 - 13:43

    Janneke:

    Hi Lieverd, fijn dat je ff tijd heb genomen om te schrijven, stelt ons achterblijvers weer gerust en kunnen nu met je meegenieten.... de tijd vliegt dus geniet van elke minuut tussen "jou" kindjes. Knuf mam

  • 06 September 2013 - 17:06

    Ome Chris:

    Hoi Leonie,
    Dank voor je uitgebreid verslag. Wat fijn, dat je zo'n spontane ontvangst kreeg.
    dat doet zeker goed en de warmte die de kinderen je geven.
    Veel succes en geniet er maar van.
    Groetjes,
    Ome Chris.

  • 18 September 2013 - 22:32

    Anjes:

    Lieve Leonie,
    Wat heb jij een pech, malaria. Zorg je wel dat je de goeie medicijnen krijgt? Word je een beetje verwend in het ziekenhuis? De kinderen zullen je wel missen dus ik hoop dat je ze gauw weer ziet, want dat was een van de redenen dat je er weer bent.
    Gauw weer beter worden pechvogel!
    Liefs van de hele famile, Isabelle en aanhang, Oscar en aanhang en Adri n Anjes,
    enne: genieten als je weer uit het ziekenhuis bent ontslagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 15 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1253
Totaal aantal bezoekers 11057

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 16 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: